Friday, April 18, 2008

وبلاگ‌های ضدایرانی

آدینه ۳۰/فروردین/۱۳۸۷ - ۱۸/اپریل/۲۰۰۸

گرچه دوست ندارم درباره‌ی مسایل سیاسی چیز بنویسم اما این مورد مربوط به یکپارچگی ایران می‌شود.

امروز خبری خواندم مبنی بر این که دولت امریکا سعی دارد با تحریک قوم‌های درون ایران در کشور تنش ایجاد کند. متن کامل خبر

به نوشته‌ی این خبر، در نشستی بی‌سروته که افرادی ناشناس خود را نماینده‌ی مردم ایران معرفی کرده بودند و به بهانه‌ی حقوق بشر دم از جدایی‌طلبی و تجزیه‌ی ایران می‌زدند، خوشبختانه ایرانیان هوشیاری پیدا شدند که به آن اعتراض کردند و انگیزه‌ی این افراد را مشکوک و سوال‌برانگیز خواندند. مثلا یکی از آنان که خود را ایرانی-امریکایی و کارمند پیشین اداره‌ی آگاهی امریکا (اف.بی.آی) اعلام کرده گفته مشکل ایرانیان حضور ترک و عرب و بلوچ و ... در کنار هم نیست. مشکل نبود آزادی و مردم‌سالاری است. وی هم چنین اعلام کرده که حسین‌پور که خود را «نماینده»ی بلوچ‌ها می‌داند در واقع با شرکت‌های نفتی در ارتباط است و به دنبال نفت موجود در بلوچستان است. ایرانی دیگر به درستی یادآور شده که ایرانیان از قوم‌هایی با زبان‌های مختلف هزاران سال است که با صلح و دوستی و آرامش در کنار هم زندگی کرده‌اند. امروز تنها اقلیت‌ها نیستند که در ایران زیرفشارند بلکه همه‌ی مردم زیر فشارند.

سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و اسراییل و شرکت‌های نفتی کلان، بودجه‌ای اختصاص داده‌اند برای ایجاد وبلاگ‌ها و وبگاه‌هایی که آتش کینه و دشمنی و تعصب قومی و زبانی را بین ایرانیان برافروزند و اتحاد و یکپارچگی ایرانیان را هدف بگیرند. هدف اینان هم افراد «همه‌ترک‌انگار» (pan-Turkist) و همه‌عرب‌انگار (pan-Arabist) هستند و هم متعصبان آریایی‌پرست که چشم به واقعیت‌های تاریخی می‌بندند. افراط و تفریط نباید کرد. کسانی که می‌خواهند تاریخ ۱۴۰۰ ساله‌ی پسااسلامی را نادیده بگیرند همان قدر اشتباه می‌کنند که کسانی که تاریخ چند هزار ساله‌ی پیشااسلامی را نادیده می‌گیرند. باید هشیار بود که تنها یک «ملت» در ایران زندگی می‌کند و آن هم «ملت ایرانی» است که از «قوم‌ها»ی گوناگون با زبان‌های مختلف تشکیل شده و این مردم هزاران سال است که در کنار هم زندگی کرده و همه از این آب و خاک دفاع کرده‌اند: شیعه، سنی، مسیحی، زرتشتی، ترک، کرد، لر، عرب، گیلکی، مازندرانی، و .... همه باید به یک میزان در آبادسازی و نگهداری ایران عزیز شرکت کنند. باید با گسترش آگاهی و دانش نسبت به تاریخ و فرهنگ واقعی ایران زمین آن طور که بوده، نقشه‌های دشمنان ایران را - از هر کجا و در هر کجا که هستند - خنثا کرد.

بیهوده نیست که به تازگی مانند قارچ وبلاگ و گروه‌های اینترنتی ضدایرانی پیدا می‌شود و همه نفرت‌پراکنی می‌کنند و از افسانه‌ی موهوم ظلم قوم فارس بر دیگران می‌گویند حال آن که کسانی که در قدرت هستند از همه قومیتی هستند. اما به خاطر غرور بیجای برخی تهرانی‌ها و تهران‌گرایان، گروهی از کسانی که مورد تمسخر تهرانی‌ها بوده‌اند و دل‌زده شده‌اند جذب این گرگ‌ها و شغالان و زاغان و جغدانی می‌شوند که زوزه‌ها و شیون‌های شوم جنگ و ویرانی و خون می‌کشند و می‌سرایند.

به قول مولانای بلخی بزرگ:
این تعصب‌ها همه از خامی است ------------ تا جنینی، کار خون‌آشامی است.

0 نظر: