Wednesday, October 29, 2008

کتاب ایران ساسانی

چهارشنبه ۸/آبان/۱۳۸۷ - ۲۹/اکتبر/۲۰۰۸

دکتر تورج دریایی به تازگی کتابی نوشته است به نام ایران ساسانی.



نام کتاب: ایران ساسانی
نویسنده: دکتر تورج دریایی
زبان: انگلیسی
ناشر: نشر مزدا (امریکا)
سال: جولای ۲۰۰۸ م/تیر ۱۳۸۷
صفحه: ۱۴۰

دکتر دریایی استاد تاریخ و تمدن ساسانیان است و در این زمینه کارهای فراوان و مهمی انجام داده است. این کتاب تازه‌ترین اثر دکتر دریایی است. وی پروژه‌ی ساسانیکا را نیز راه‌اندازی کرده است. برای دیدن دیگر کتاب‌های دکتر دریایی به این صفحه در تارنمای شخصی ایشان نگاه کنید.

پس از خواندن کتاب اطلاعات بیشتری خواهم داد.

3 نظر:

Anonymous said...

دریایی کتابهایش مثل خودش تکراری شده و از شما خواهشمندم آگاهانه در معرفی آن کوشا باشید. مجموعه مقالات و آثار گذشتگان در مورد ایران ساسانی هنوز هم ماندگارتر از آثار ایشان است امیدوارم دیگر این کتاب ترجمه نشودچون بدرد همان خوانندگان غیر ایرانی و شیفته تاریخ در آن
سوی مرزها می خورد.سپاس از سایت خوب شما که نمیدانم نویسنده سایت چه شخص دل آگاهی است که چنین اندیشمندانه حرمت واژه ها را نگاه میدارد.
درود

Anonymous said...

درود بر شما.

سپاس از نظر لطف شما.

درباره‌ی کتاب دکتر دریایی نظر من آن است که ایشان دقیقا برای غیرایرانیان و انگلیسی‌خوان‌ها می‌نویسند. در دنیای امروز ما باید تلاش کنیم که فرهنگ و تاریخ‌مان را به جهان بشناسانیم و به گمانم این همان کاری است که دکتر دریایی دارد با نوشتن کتاب‌هایی به انگلیسی درباره‌ی ساسانیان می‌کند. (گرچه خود ایرانیان نیز چندان با تاریخ واقعی خودشان آشنا نیستند. بگذریم...)

پاینده باد ایران.

شهربراز

linik said...

salam
in ketab tarjome ham shode?
az koja bayad tahiyash konam?
sepasgozaram