Wednesday, December 03, 2008

پیشنهاد جالب یک هم‌میهن

سه‌شنبه ۱۳/آذر/۱۳۸۷ - ۳/دسامبر/۲۰۰۸

در این چند هفته این نامه از سوی چند دوست به دستم رسید. شاید به شما هم رسیده باشد:

پیشنهادی جالب از یک هم‌میهن

یکی از هم‌میهنان در پيشنهادی جالب با توجه به مسائل اخیر پیش آمده و گستاخی‌های امارات نوشت: چرا نام خیابان ظفر (محل سفارت امارات در تهران) را به «خلیج فارس» برنگردانیم تا امارات مجبور شود برای نشانی سفارتش از این نام استفاده کند؟
در ضمن بخشنامه‌ای هم به اداره‌ی پست بدهند که هر نامه‌ای به این نشانی بود اگر «نام خلیج فارس» را ننوشته بود با ذکر علت به فرستنده ارجاع بدهند.

اگر به نظر شما هم پیشنهاد جالبی است برای بقیه هم بفرستید شاید به گوش مسئولان برسد.


به نظر من این پیشنهاد شاید جالب باشد اما کارساز نیست. زیرا امارات هم می‌تواند همین کار را بکند و نام جعلی «خلیج عـ..ـی» را بر یکی از خیابان‌هایش بگذارد (مثلا خیابانی که سفارت ایران در آن است!)

ما در برخورد با این تجاوزها، گستاخی‌ها و ادعاهای بی‌پایه‌ی شیخ‌نشین امارات به سیاست‌کاری (دیپلماسی) خارجی و بین‌المللی نیرومند و بااقتدار نیاز داریم. اگر حکومت ایران اقتدار جهانی و زیرکی و کاردانی کافی و مناسبی می‌داشت ما هرگز به این روز نمی‌افتادیم که کشوری مانند امارات برایمان شاخ و شانه بکشد! و ادعای مسخره و بی‌پایه‌ی مالکیت بر سه جزیره‌ی ایرانی را داشته باشد و با خرج میلیون‌ها دلار سعی در گسترش نام جعلی «خلیج عـ..ـی» بکند. کشوری که در سال ۱۹۷۱ م/۱۳۵۰ خ، یعنی همین ۳۷ سال پیش تاسیس شده و از بریتانیا «مستقل» شده و جمعیتی دارد (به نوشته‌ی آمار سی.آی.ای) ۴-۵ میلیونی که ۵۰٪ آن مهاجران و کارگران هندی و پاکستانی و فیلیپینی و ۲۰٪ آن ایرانیان و دیگران هستند و تنها ۱۹٪ آن شهروند اماراتی‌اند. کشوری که از صدقه سر جنگ ایران و عراق در دهه‌ی ۱۹۸۰ م/۱۳۶۰ خ به نان و نوایی رسید و امروزه نیز بسیاری از سرمایه‌داران و گردشگران ایرانی پول و ثروت خود را در آنجا صرف می‌کنند....

دفاع بااقتدار و سیاسی و مستند حکومت ایران در مجمع‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و اعتراض به سازمان‌های دیگر (مانند خبرگزاری‌های خارجی و موزه‌ها و ...) وقتی از نامی جز «خلیج فارس» استفاده می‌شود بسیار کارگرتر و موثرتر از میلیون‌ها امضای ما مردم پای دادخواست (petition)های مَجازی اینترنتی است. اصلا معنای دولت یعنی همین! مردم دولت انتخاب می‌کنند تا از حقوق‌شان در جهان دفاع کند!

4 نظر:

Anonymous said...

جانا سخن از زبان ما می گویی
اگر دولت حاکم بر ایران به فکر ایران بود این مشکل را هم نمی داشتیم
سپاس
ناصر

Anonymous said...

درود
حق با شماست . ولی فکر می‌کنم هوچی‌گری نیز کار اشتباهی باشد و این نام جعلی را بیشتر سر زبان‌ها بیندازد .

Anonymous said...

از دید من راه چاره، روشهای توفانی و هیجان آور نیست. حتی زمانی به فکرم رسید که موسسه‌هایی یا دیگر موردها چون بانکی به نام خلیج پارس نامگذاری شود و در بازیهای فوتبال با کشورهای عربی در ورزشگاهها تبلیغ گردد ولی این روشها بیشتر به کری خواندن و یقه گرفتن میماند. همانطور که گفتید دولت باید با سیاست اقدامهای لازم را انجام دهد.
اقدامهایی که رابطه ما را با کشورهای عربی خراب نکند (دشمن تراشی بیشتر) و در ضمن بطور ماهرانه‌ای کارساز باشد.

Anonymous said...

البته خب امارات هم می تواند سفارت را ببرد یه جای دیگه !!! یا مثل دوستمون که گفت: اسم خیابان سفارت ایران در امارات و قطر و ... بشه خلیج ع-- . اون وقت نه فقط ما بلکه 200 تا کشور دیگه هر روز که نامه میدن به عربا باید بنویسن خیابان خلیج ع-- دست راست.. بعدش ما فقط 100 بار در روز به اماراتیها اینو تحمیل می کنیم و اونا ساعتی 100000 بار به سراسر دنیا میگن بنویس خلیج ع-- که املات خوب بشه --- قربونه پسررررررررررررررر

جدی ماها بیشتر طالبیم بریم خلیج ع-- یا اونا طالبن بیان توی ایرانه خلیج فارسیه ما هااااااااااااااااااااا؟

قبل از بحث فعلا برید یه فکری بکنید که دنیا نمیدونه ما ها
Iranian or Persian
Iran or Persia
Parsi - Persian or Farsi

خلاصه اینجوریه که یکمی برامون کم شخصیتی میاره!!!!

پیشنهاد خوبی است ولی ... در درایت مسئولین همین بس است که برای گوشمالی امارات, بخش حرم تا تهران بزرگراه قم را خلیج فارس نامیدند تا قشنگ هیچ تاثیری نداشته باشه.

اگر اینها بخواهند دوباره تغییر دهند فکر می کنم نام بخش مرکزی روستای --- از توابع --- را به خلیج فارس تغییر دهند تا قشنگ در روابط بین المللی استفاده شود.

یه نکته دیگه!
فکر نکنم الان حرف ما بیشتر از عربها توی دنیا برو داشته باشه! در ضمن اونا همیشه از ماها پروتر بودن. ته این ماجرا اگر اجرا بشه به یه بچه بازی سیاسی تبدیل میشه که دوباره خودمون ضایع میشیم.

آقایان که خودشون دستشون تو کاره که ما پولامون اونجاست. پس بالا بریم پایین بیایم قاطعترین جواب و ضربه اینه که حداقل کاری کنیم که سال به سال نرخ خروج پول از ایران به امارات کم بشه نه اینکه زبانم لال از خودیها و آقازاده ها در دوبی از اتاق هتل به خلیج ع-- نگاه کنند و پدرانشان عوارض مبارزه ظاهری تاکید می کنم ظاهری را بر دوش ملت بیاندازند.

پس نتیجه اخلاقی اینکه بیشتر خودمان را کوچک نکنیم. بقول معروف اشکال از خودمان است, و مسئولی که برای پول بیشتر یا قدرت بیشتر یا برای فرستادن آقا/خانم زاده به فلان کشور حاضر است با فلان سفیر همصدا شود نخواهد توانست فرق بین امارات و غیرامارات را تشخیص دهد.

باز هم بگم این هموطن حداقل فکری کرده که بسادگی بذهن نمی رسه - آفرین عزیزم منم میگم اجرایش کنن ولی چه فایده, حیف حیف حیف .... همین حرفهای روزانشان را اگر هدفدار کنند (100 سال) موضوع هم خودبخود فروکش میکند.

وقتی ما همش حرف بی محتوا می زنیم و بلوا بپا می کنیم دنیا چرا باید طرف ما باشد؟ ها!!!!!!