Friday, September 30, 2011

رادیو زمانه و «اقلیت»های ایران

آدینه ۸/مهر/۱۳۹۰ - ۳۰/سپتامبر/۲۰۱۱

پس از تلویزیون صدای امریکا و بی.بی.سی که شبانه‌روز در راستای طرح برنارد لوییس برای شکستن و تجزیه‌ی ایران بر پایه‌ی گروه‌های قومی برنامه پخش می‌کنند و «کارشناس» دعوت می‌کنند و میزگرد برگزار می‌کنند چشممان به جمال رادیو زمانه‌ی هلندی روشن شد که نمی‌خواهد از این دو عقب بماند و برای همین بخشی را به «اقلیت»های ایران اختصاص داده است تا حق این «اقلیت» را از «اکثریت» (و شاید «اقلیت») «فارس» بگیرد.

گویا دشمنی یا مخالفت با حکومت ایران تبدیل شده است به دشمنی با مردم ایران، و کل موجودیت و یکپارچگی و پیوستگی کشوری به نام ایران باید قربانی شود. به نظر من فاجعه آنجا است که قبح و زشتی «تجزیه‌ی ایران» ریخته و کسی از بیان آن شرم نمی‌کند و برخی از نسل جدید «اولترا روشن‌فکر هفت طبقه و دوسوخته» نیز با این گونه نغمه‌های شوم همصدا می‌شوند و خیال می‌کنند دنیای امروز دنیای بی‌مرز است و به قول آن ترانه «همه آزاد آزاد اند. همه خوشبخت خوشبخت اند» و تنها مردم بیچاره‌ی ایران مشکل دارد و تنها راه حل این مشکل هم پاک کردن صورت مسئله است یعنی نابود کردن کشوری به نام ایران و تبدیل آن به مشتی کشورک دو سه میلیونی! برای این راه حل پیشنهاد هم می‌کنند که کردستان و بلوچستان و ... خلاصه هر کسی خواست از ایران جدا شود و «مستقل» شود.

سی سال پیش وقتی صدام حسین به ایران حمله کرد پیر و جوان و زن و مرد و نوجوان دست به تفنگ بردند و از خاک و مرز بوم نیاکان خویش دفاع کردند و «بس نونهال پاک که فرو افتاد به خاک». در دوران گذشته نیز مردم با دست خالی با تجاوز روسیه و انگلستان مبارزه کردند. نمی‌دانم آیا در میان مردم امروز کسی هست که به این «باورهای قدیمی و پوسیده» اعتقاد داشته باشد و از میهن خود دفاع کند یا همه به شیوه‌ی جناب سلطان حسین صفوی تاج ایران را دو دستی به دشمنان تقدیم می‌کنند و ژست روشنفکری هم به خود می‌گیرند؟!

در حضور این همه نغمه‌ی شوم و در پاسخ به این دشمنان یکپارچگی ایران و سمپاشی شبکه‌های ماهواره‌ای برای خراب کردن ذهن مردم، متاسفانه هیچ نهاد دلسوزی نیست که برای آگاهی‌رسانی و پدافند کار شایسته کند و پاسخ مناسبی بدهد.

خدا این سرزمین را از دروغ و دوستان نادان بپایاد!
ایدون باد

6 نظر:

behnam said...

ای کاش می نوشتی دقیقاً برنامه درباره چی بوده و چیا گفته شده.

gilak said...

سلام بر همه دوستان به عنوان یه گیلک عرض میکنم که ما نیز همانند هموطنان کرد و ترک خود خواهان تمام خواسته های به حق و مشروع قومیتی خودهستیم.وضع گیلان به مراتب بدتر از آذربایجان و کردستان است و به گونه ای هویت زدایی در آن صورت گرفته که دیگر گیلکان هیچ حق حاکمیتی بر سرزمین خود ندارند و علاوه برآن زبان و فرهنگ وهویت خود رانیزدر حال نابودی میبینند.ما جوانان گیلک به هیچ وجه از این وضع راضی نیستیم و تمام تلاشمان بر احاده حق حاکمیت و هویتمان به کار می بندیم.ما بر این عقیده هستیم که یک حکومت فدراال دموکرات می تواندراه نجات ایران و حفظ آن از فروپاشی باشد

shahrbaraz said...

به بهنام.
یک برنامه نیست. کلا یک بخش تازه برای «اقلیت»ها گذاشته است. یعنی این قصه سر دراز دارد....

با سپاس
شهربراز

shahrbaraz said...

به گیلک
درود.

هموطن عزیز راه حل مشکل فعلی ما تجزیه‌ی ایران نیست همان طور که نوشتم با پاک کردن صورت مسئله نمی‌توان مشکل را حل کرد. بلکه اتحاد و همبستگی است. با برپایی و گسترش عدالت است که می‌توان مشکل را حل کرد.

من واقعا تعجب می‌کنم عده‌ای به چه راحتی از فروپاشی و تجزیه‌ی کشور خود سخن می‌گویند. واقعا شرم‌آور است. این نشانگر شکستن قبح این مسئله است.

من مخالف حکومت فدرال ام. زیرا همان طور که پیشتر در نقد برنامه‌ی بی.بی.سی درباره‌ی فدرال گفته‌ام هیچ تضمینی نیست که حکومت فدرال مشکل فعلی را حل کند. روسیه هم حکومت فدرال دارد!

همان طور که در زمان مشروطه دیدیم با اتحاد و همبستگی و پیوستگی است که می‌توان مشکل‌ها را حل کرد.

پاینده باد ایران

شهربراز

ادب دوست said...

با درود به دوستان

محمود افشار (پدر ایرج افشار و از بنیانگزاران پان ایرانیستها ( در مقاله ای که در مجله آینده آذر 59 شماره12-9نوشته است چنین میگوید " کسی نباید بعنوان آزادی مسلک و مذهب مروج سیاست استعماری بیگانگان یا هرج و مرج داخلی کشور گردد"
ایراندوستان راستین از توطئه بیگانگان در از هم فروپاشی ایرانمان همواره آگاه بوده اند و هشدار میداده اند حتی خود محمد رضا شاه هم گفته بود که " میخواهند ایران را به ایرانستان تبدیل کنند"چون هر گاه که ایران در چند سده اخیر نیرومند شده است بیگانگان کوشیده اند تا به هر بهانه و وسیله ای ایران را ضعیف بکنند از شیخ خزعل در زمان رضا شاه گرفته تا به امروز به بهانه دمکراسی و فدرالیسم عزیزانم دعوا سر لحاف ملا است
یکپارچگی واستقلال ایران باعث رشک و ناراحتی دیگران است
وگرنه همه ما از هر کجای این سرزمین هم که باشیم هزاران سال در کنار هم زیسته ایم
با سپاس از شهر براز

Anonymous said...

درود بر شهربراز،پاسخ شما به گیلک بسیار بجاست.گیلک و همسانان وی،با این اندیشیهای ویرانکننده ،آب به آسیاب انیرانیان مریزند.باختر زمین وتازیان چشم دیدن ایران یک پارچه را ندارند.من به نام یک ایرانی‌ برون مرزی از شما بسیار سپاس گذارم .پیروز باد ایران .بر قرار باد شهربراز.خشایار