tag:blogger.com,1999:blog-3571558.post5910461254996716635..comments2024-03-18T17:28:27.109-04:00Comments on شهربَراز: برخورد ایرانیان امروز با تاریخUnknownnoreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-3571558.post-30421689182845677262013-10-23T21:52:31.636-04:002013-10-23T21:52:31.636-04:00بسیار درست گفتید
در ضمن شخص بالایی من بسیار بی رب...بسیار درست گفتید <br />در ضمن شخص بالایی من بسیار بی ربط گفته است. <br /><br />paymanehttps://www.blogger.com/profile/16951330598614154105noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3571558.post-65605639375962335432012-02-12T10:00:49.201-05:002012-02-12T10:00:49.201-05:00گویا ان کسی که از تاریخ باستان ایران مطالعه ندارد ...گویا ان کسی که از تاریخ باستان ایران مطالعه ندارد خود شما هستید. اولا که مبارزه برای آزادی و برابری انسانها منحصر به قرن بیستم و مارکسیستها نبوده که شما با نهایت ناشیگری تصور کرده اید که مبارزه با بی عدالتی و اختلاف طبقاتی، ارزشی از ارزشهای قرن بیستمی است. گویا ان کسی که تاریخ را نخوانده است خود شما هستید که از نهضت مانویان و بالاخص مزدکیان که برای برابری انجام شده بی خبرید و مبارزات برابری خواهانه را منحصر به دوران رشد و پیدایش استعمار و امپریالیسم تصور نموده اید. گر چه مزدکی گری با سوسیالیسم علمی قرن بیستم فاصله زیادی داشته و فلسفه ان نسبت به فلسفه ماتریالیسم دیالکتیک به مثابه قانونمندی و دینامیسم تاریخ اصلا قابل قیاس نیست، معذلک اولین قدمها برای رسیدن به آزادی و برابری بوده است.<br />از ان گذشته، ظاهرا این شما هستید که تحلیل یک نهضت برابری طلبانه قرن ششم و هفتم میلادی با انگاره های قرن بیستم غیر ممکن است که برای توجیه عدم وجود مبارزات طبقاتی در زمان ساسانیان، کلمات ضد امپریالیستی و ضد استکباری و ضد استعماری را به عنوان کلماتی مترادف پشت سر هم ردیف کرده اید که اتفاقا همین ردیف کردن بی تمییز این کلمات بدنبال هم، که شائبه مترادف بودن آنها را به خواننده میدهد، نشانگر آنست که شما حتی فرق بزرگ بین ضدیت با استکبار را که مفهومی مذهبی و اعتقادی دارد، با مفهوم ضد امپریالیست که مربوط به فرمولبندی تاریخ در مقطعی از زمان است را تشخیص نمیدهید. پیشنهاد میکنم که شما هم بجای وقت گذاشتن برای چلوکباب یا سر زدن به کنسرتهای خارج کشوری و آمارگیری از ایرانیان حاضر و ناظر و عقاید و تعلقات تشکیلاتیشان، مطالعه تاریخ ایران در زمان ساسانیان و نهضت های آزادیخواهانه و برابری طلب را پیگیری نمایید. کمی مطالعه و آگاهی از فلسفه ماتریالیسم دیالکتیک در اوقات بیکاری هم خیلی جای دوری نمیرود، بالاخص اگر قصد انتقاد از نظرات و تحلیلهای مارکسیستها را از تاریخ ساسانی دارید.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3571558.post-78384240112399214102008-07-03T06:07:00.000-04:002008-07-03T06:07:00.000-04:00معلومه وقتي اين سطور رو مينوشتي خيلي عصباني بودي.....معلومه وقتي اين سطور رو مينوشتي خيلي عصباني بودي...حيفه صفحات و مطالب سنگين اون رو با پاسخ دادن به اين و اون يا دل مشغوليهاي عاطفي مخلوط كني ....البته نه اينكه حق نداشته باشي ولي شايد بهتر باشه جاي ديگري بهش بپردازي....درود بر تو دوست عزيز و دانشمندمAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3571558.post-31012703501629775752008-07-03T04:23:00.000-04:002008-07-03T04:23:00.000-04:00چقدر درست نوشتید انگار که خود من نوشته باشمالبرزچقدر درست نوشتید <BR/><BR/>انگار که خود من نوشته باشم<BR/><BR/>البرزAnonymousnoreply@blogger.com